Z najnowszego raportu Sekretarza Generalnego ONZ na temat piractwa w Zatoce Gwinejskiej wynika, że zmieniają się kierunki działań piratów. Celem przestępstw nie są już tylko komercyjne statki morskie, a jednostki przewożące ropę, oraz nielegalne połowy. Samych incydentów jest mniej, ale eksperci ostrzegają, że zmieniają się kierunki zainteresowania przestępców.
W odpowiedzi na rosnącą liczbę ataków piratów na statki w Zatoce Gwinejskiej, Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) powołała grupę ds. Bezpieczeństwa morskiego.
Na wodach Zatoki Gwinejskiej piraci porwali 15 osób z tureckiego kontenerowca M/V Mozart. Do brutalnego incydentu doszło w sobotę.
Piraci w Zatoce Gwinejskiej zaatakowali zbiornikowiec LNG i porwali jednego członka załogi.
Łopaty i gondole turbin wiatrowych pojechały z portu w Kłajpedzie w głąb kraju
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego
Baltic Hub: baza instalacyjna dla morskich farm wiatrowych będzie pięć razy większa od krakowskiego Rynku Głównego
W Strefie Gazy zakończyła się budowa pływającego portu dla pomocy humanitarnej
Ruszyła sprzedaż biletów na II edycję konferencji Green Energy Tricity
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje